'Uma fusão de Moda, Luxo e Tecnologia'
Sinto-me na obrigação de partilhar este post:
'A Fusion of Fashion, Luxury and Technology
{sei que está em inglês, desculpem a falta de tradução}
Trata-se da contratação da CEO da Burberry por parte da Apple.
A mistura de Moda, Luxo e Tecnologia é cada vez mais uma realidade.
E a Apple prepara-se para entrar na frente da corrida, não se distraindo. E a trabalhar com os melhores CEOs quando falamos de Moda e de Tecnologia.
Há muito que a Burberry está um passo à frente na interligação destes três pontos. Já à mas de 3 anos que qualquer pessoa pode ver os desfiles da Burberry's online. E a aplicação para telemóvel/ ou tablets da Burberry's é uma verdadeira experiência, misturando catálogo, com movimento, com qualidade de produção, com toda uma nova experiência que substitui qualquer ida a loja.
Já à uns anos quando apresentei a minha tese de Mestrado na Domus Academy em Milão, uma das frases de destaque era:
'Online shopping is often more exciting than most experiences at a store unless you are a celebrity.'
Milton Pedraza
'A Fusion of Fashion, Luxury and Technology
Just a couple days ago, tech giant Apple announced its new hire — Angela Ahrendts, the former CEO of British high-fashion brand Burberry. Bringing in her experience and knowledge of retailing, Ahrendts’ new job at Apple is to revamp both Apple’s physical and online retail efforts so that online shopping and in store experiences can be seamless.
Interesting enough, in the summer, prior to Angela Ahrendts, Apple also hired Paul Deneve, the former chief executive of Yves Saint Laurent–the French fashion house, to work on special projects.
Many started to wonder what is Apple up to? What is going to happen in its next big event? A runway show? Although the marriage of fashion and technology seems quite confusing to general consumers, it is nonetheless a smart step that Apple has taken. In fact, according to a survey participated by 27 experts and 2000 consumers in UK, Apple was ranked as the No.1 luxury brand, followed by Aston Martin and Rolex.
Isn’t it interesting that a computer and smartphone maker is perceived as the most luxurious?'Interesting enough, in the summer, prior to Angela Ahrendts, Apple also hired Paul Deneve, the former chief executive of Yves Saint Laurent–the French fashion house, to work on special projects.
Many started to wonder what is Apple up to? What is going to happen in its next big event? A runway show? Although the marriage of fashion and technology seems quite confusing to general consumers, it is nonetheless a smart step that Apple has taken. In fact, according to a survey participated by 27 experts and 2000 consumers in UK, Apple was ranked as the No.1 luxury brand, followed by Aston Martin and Rolex.
{sei que está em inglês, desculpem a falta de tradução}
Trata-se da contratação da CEO da Burberry por parte da Apple.
A mistura de Moda, Luxo e Tecnologia é cada vez mais uma realidade.
E a Apple prepara-se para entrar na frente da corrida, não se distraindo. E a trabalhar com os melhores CEOs quando falamos de Moda e de Tecnologia.
Há muito que a Burberry está um passo à frente na interligação destes três pontos. Já à mas de 3 anos que qualquer pessoa pode ver os desfiles da Burberry's online. E a aplicação para telemóvel/ ou tablets da Burberry's é uma verdadeira experiência, misturando catálogo, com movimento, com qualidade de produção, com toda uma nova experiência que substitui qualquer ida a loja.
Já à uns anos quando apresentei a minha tese de Mestrado na Domus Academy em Milão, uma das frases de destaque era:
'Online shopping is often more exciting than most experiences at a store unless you are a celebrity.'
Milton Pedraza
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